Šodiena, 10. oktobris, nebija parasta ceturtdiena Microsoft Outlook lietotājiem. Tā vietā, lai slīktu e-pastos, lietotāji saskārās ar sen aizmirstu izaicinājumu – piekļūt savam e-pastam. Microsoft galvenais e-pasta pakalpojums nobruka, atstājot lietotājus ar pieteikšanās kļūdu paziņojumiem, it kā viņi būtu aizmirsuši savas paroles. Kas notika? Kā Microsoft risina šo problēmu un ko dara lietotāji šajā laikā (iespējams, spēlējot spēlītes vai ņem brīvdienas).
Plaši izplatīti pakalpojumu traucējumi
Problēma sākās Eiropā un ātri izplatījās kā tehnoloģiju mēris uz citur pasaulē. Lietotāji no visiem pasaules stūriem ziņoja, ka viņi tiek bloķēti no piekļuves saviem Outlook e-pastu un teams kontiem. Tas nebija tikai Outlook, kas bija “uzkāries”, arī citi pakalpojumi, piemēram, Teams un visa Microsoft 365 pakete, pievienojās šai jautrībai. Saskaņā ar Downdetector datiem, lietotāju sūdzību pieplūdums varētu sacensties ar biržas akciju lielākām svārstībām.
Problēmas nebija vienādas visiem. Daži vispār nespēja pieteikties, savukārt citiem, kuriem izdevās piekļūt, Outlook vienkārši nestrādāja, gluži kā pārslodzētss serveris. Lietotne izmantoja pārāk daudz atmiņas, kas izraisīja ierīču palēnināšanos vai pat pilnīsu “sasalšanu”. Pat tad, kad lietotāji mēģināja piekļūt web versijai, viņi bieži sastapās ar tukšiem ekrāniem, kur agrāk bija viņu e-pasti, toties gadījās, ka varēja izlasīt kļūdu paziņojumus.
Kamēr Outlook klupdams turpināja strādāt, tiem, kam strādāja kaut kā, Microsoft ieslēdza izmeklētāja lomu. Viņi analizē telemetrijas datus un kļūdu žurnālus kā detektīvs detektīvstāstā. Viņu sociālajos tīklos un atbalsta forumos tiek izplatīti atjauninājumi, lai mierinātu lietotājus. Agrīnie atklājumi norāda uz atmiņas pārvaldības problēmām kā galveno iemeslu, un IT džeki rokās atmiņas izgāztuvēs (nav gluži greznākais darbs, bet kādam tas jāveic) datos.
Kā jau bija paredzams, neoficiālie interneta klientu atbalsta forumi – Twitter (oi, piedodiet, “X”) un Reddit – ir pilni ar neapmierinātajiem – jeb kārtējā diena tur. No attālinātiem darbiniekiem līdz mazo uzņēmumu īpašniekiem, visiem ir stāsti par to, kā ī nepieejamība izjauca viņu plānus. Kamēr daži to izmanto kā attaisnojumu negaidītai brīvdienai, citi ir ķērušies pie alternatīviem e-pasta kontiem. Tas nav ideāli, bet, ja dzīve piespēlē servera traucējumus, tad jāspēlē līdzi un jāizmanto iespējas.
Daži padomi nepacietīgākajiem
Kamēr Microsoft meklē “restartēšanas pogu”, dažas īslaicīgas risinājumu idejas ir izplatījušās no lietotājiem:
- Pārlūka kešatmiņas tīrīšana: Tiem, kas mēģina piekļūt Outlook caur tīmekli, vecmodīgā kešatmiņas tīrīšana var palīdzēt. Protams, tas ir kā sist vecajam padomju televizoram pa sāniem, lai tas sāktu darboties, bet tas dažiem šķiet noderīgi un nostrādājot.
- Pāreja uz tīmekļa versiju: Ja datora Outlook lietotne nedarbjas, tīmekļa versija (outlook.office.com) var sniegt īslaicīgu iespēju. Tas ir, ja tā nolemj darboties.
Šie risinājumi nav džina izpildītās vēlēšanās, bet vismaz daži lietotāji tiek atpakaļ pie tiem bezgalīgajiem e-pastiem, kurus viņi, iespējams, nožēlojuši izlasījuši.
Atkal?
Tas nav pirmais gadījums, kad Microsoft pakalpojumi nolemj atpūsties un paņemt brīvu dienu. Vēl nesen, 2024. gada augustā Azure nedienas līdzīgi izraisīja sekas, kas izplatījās visā Ziemeļamerikā. Un neaizmirstiet par 2023. gada jūnija nesmukumiem, kad Outlook lietotājiem bija septiņu stundu pārtraukums no saviem e-pastiem, pateicoties vēl vienai nepieejamībai.
Biežie traucējumi liek dažiem lietotājiem uzdot jautājumus par Microsoft infrastruktūras izturību un datu integritāti. Tas ir kā skatīties filmu, kurā varonis glābj dienu, bet nepārtraukti krīt pa kāpnēm savā glābšanas misijā. Tā kā uzņēmumi arvien vairāk pāriet uz mākoņpakalpojumiem, šādi pārtraukumi nav tikai kaitinoši – tie ir dārgi un nevieš pārliecību par pakalpojuma stabilitāti.
Microsoft IT strādā intensīvi, un uzņēmums sola sniegt vairāk atjauninājumu, kamēr (cerams) viņi atrisina šo problēmu. Tikmēr lietotāji ir cieši pielipuši “atbalsta forumiem”, gaidot cerēto “problēma atrisināta” paziņojumu. Tas nav gluži tas trilleris, uz kuru visi vēlējās noskatīties, bet tas ir tas, kas mums šobrīd ir.
Microsoft ātrā reakcija un komunikācijas centieni parāda, ka viņi nopietni vēlas labot situāciju – jo, būsim atklāti, neviens nevēlas zaudēt piekļuvi savai pastkastei, pat ja tā ir pilna ar nelasītiem e-pastiem un surogātpastu.
Tāpēc, kamēr pārējā pasaule gaida nākamo atjauninājumu vai varbūt smuku IT risinājumu, lietotāji meklēs savas alternatīvas un cerēs, ka šodienas kļūda ir tikai īslaicīga neveiksme, nevis atkārtota parādība viņu dzīvēs. Un, iespējams, Outlook iemācīsies nākotnē uzturētiestiešsaistē nedaudz labāk.
Publicēts arī: https://facebook.com/219756058334_949542466994479
Publicēts arī: https://toot.lv/@rolandinsh/113284761531374593