Bluesky sasniedz 25 miljonus reģistrēto lietotāju

Bluesky

Bluesky – Džeka Dorsija (arī Twitter līdzdibinātājs) radītais sociālo mediju turpinājums mikroblogošnā – tikko pārkāpa 25 miljonu lietotāju slieksni. Tas ir kā tīmekļa versija par jaunu rotaļlietu, kuru visi grib izmēģināt, jo vecā (tagadējais X jeb bijušais Twitter) ir salūzusi un piepildīta ar troļļiem.

Bet vai Bluesky tiešām ir jauns sākums vai tikai īslaicīga histērija?

Īsumā: Bluesky ir sasniedzis 25 miljonus lietotāju, piedāvājot decentralizētu un reklāmām brīvu vidi, kas piesaista slavenības un neapmierinātus X lietotājus. Strauja izaugsme rada izaicinājumus satura moderācijā un monetizācijā, taču platforma turpina būt alternatīva tiem, kas meklē mazāk toksisku interneta telpu. Nākotne būs atkarīga no tā, vai Bluesky spēs saglabāt savus ideālus un neizšķīst zem slavas sloga.

Straujā izaugsme ir pierādījums, ka cilvēki meklē kaut ko mazāk toksisku

No novembra līdz decembrim Bluesky lietotāju skaits pieauga par 10 miljoniem, kas ir pārsteidzoši pat sociālo tīklu pasaulē. Ar aptuveni 1 miljonu jaunu lietotāju dienā, Bluesky izskatās pēc jauna interneta magnēta tiem, kas ir noguruši no X un citiem alternatīvajiem tīkliem.

Kas veicina šo pieaugumu? Divi vārdi: politiskās pārmaiņas. Pēc ASV vēlēšanām un arvien haotiskākas Īlona Maska vadības cilvēki meklē drošāku un mazāk toksisku vidi. Bluesky sola decentralizāciju un reklāmu neesamību – divus burvju vārdus, kas pievilina lietotājus kā medus.

Slavenību faktors: Stīvens Kings un citi

Neviens sociālais tīkls nevar uzplaukt bez zvaigžņu spīduma, un Bluesky to noteikti ir saņēmis. Aleksandrija Okasio-Kortesa (AOC), Stīvens Kings un Gijermo del Toro jau ir pievienojušies šai platformai, padarot to stilīgāku nekā tavi draugu grupas čati. AOC kā pirmā sasniedza 1 miljonu sekotāju, parādot, ka platforma ir īpaši pievilcīga politiski aktīviem un jaunajiem lietotājiem.

Bet vai šī slavenību klātbūtne veido kopienu vai tikai vēl vienu digitālās uzmanības tirgu? Un vai šī uzmanība paliks, kad “jaunuma efekts” izzudīs?

Problēmas tās pašas: moderācija un naudas pelnīšana

Ja Bluesky patiesi vēlas palikt uz viļņa, tas nevar ignorēt divas lielas problēmas: satura moderāciju un monetizāciju. Straujā izaugsme jau rada problēmas ar viltus kontiem, troļļiem un problemātisku saturu. Bluesky drošības komanda cenšas noturēt kārtību, bet, kā pierāda pieredze, vairāk lietotāju = vairāk problēmu.

Naudas jautājums ir vēl sarežģītāks. Bluesky sola reklāmu neesamību, bet kā viņi plāno pelnīt? Platformas vadītājs Džejs Greibers apsver lietotāju vadītu reklāmu (neizklausās mazāk aizdomīgi) un algoritmu tirgu kā potenciālos ieņēmumu avotus. Vai tas patiešām darbosies Bluesky “lietotāju labā”, vai tikai kļūs par jaunu datu ieguves platformu koporācijām?

Bluesky
Bluesky

Bluesky pašlaik ir uz pareizā ceļa: strauja izaugsme, slavenību uzmanība un pozitīvas atsauksmes no lietotājiem. Bet jautājums paliek atklāts: vai tas var saglabāt savu identitāti un vērtības, vai arī tas kļūs par kārtējo lielu, toksisku platformu?

Pašlaik Bluesky ir vieta, kur visi grib būt, bet, kā pierāda Google+ un citi, sākotnējais entuziasms bieži vien ir īslaicīgs. Vai Bluesky tiešām būs nākamais sociālo mediju līderis, vai arī tas izzudīs kā daudzsološa, bet nonoturīga ideja? Tikai laiks rādīs.

2 Replies to “Bluesky sasniedz 25 miljonus reģistrēto lietotāju

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *